Okna

Biuletyn kwartalny okien i drzwi, 2023

Biuletyn kwartalny to publikacje Centrum Analiz Branżowych na temat wielkości produkcji oraz handlu zagranicznego polskich okien i drzwi. Celem Biuletynów jest przekazywanie aktualnych informacji o krajowym rynku stolarki, dzięki czemu stają się one narzędziem umożliwiającym śledzenie bieżącej sytuacji w branży i tym samym ułatwia zarządzanie menedżerom firm produkcyjnych oraz ich dostawcom. Poza danymi o produkcji i handlu zagranicznym w Biuletynach prezentowane są informacje na temat koniunktury w gospodarce oraz w budownictwie.

 

Analiza segmentowa: dostawcy systemów aluminiowych w Polsce, edycja 2022

Analizie poddano wyniki sprzedaży kilkunastu aktywnych na polskim rynku dostawców systemów aluminiowych w 2021 roku oraz w latach poprzednich.

Analiza segmentowa: Dostawcy systemów z PCW w Polsce w 2021

Analizie poddano wyniki sprzedaży kilkunastu aktywnych na polskim rynku dostawców systemów z PCW w 2021 roku oraz w latach poprzednich.

Europejski rynek okien i drzwi, edycja 2022

Opracowanie prezentuje wyniki branży okiennodrzwiowej w 31 krajach Europy w 2021 roku, oraz zmiany cen surowców po 9 miesiącach 2022 roku. W raporcie przeczytasz także o tym jaka była dynamika produkcji w poszczególnych regionach w ciągu ostatnich pięciu lat, jakie udziały w różnych regionach Europy mają okna i drzwi PVC, drewniane, aluminiowe czy stalowe czy chociażby jakie wyniki ma 50 największych firm okiennych w Europie.

Rynek okien w Polsce, edycja 2022

Opracowanie powstało w celu dostarczenia producentom, dostawcom oraz firmom dystrybucyjnym, kompleksowych informacji o rozwoju polskiej branży w kraju oraz zagranicą.
W raporcie omówiono wyniki branży okiennej w 2021 roku, zaprezentowano zmiany ceny na rynku na początku 2022 roku i perspektywy na cały 2022 oraz 2023 rok.
Przygotowano także prognozę sprzedaży okien w latach 2022-2023.

Badanie marek: okna, drzwi i bramy, edycja 2022

Każdego roku Polacy kupują kilkanaście milionów okien, drzwi oraz bram. Wybierają spośród setek marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym okna, drzwi i bramy marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.

Analiza segmentowa: dostawcy systemów aluminiowych, edycja 2021

Analizie poddano wyniki sprzedaży kilkunastu aktywnych na polskim rynku dostawców systemów aluminiowych w 2020 roku oraz w latach poprzednich.

W skondensowanej formie zaprezentowano: charakterystykę branży, całkowite przychody ze sprzedaży dostawców profili aluminiowych w latach 2016-2020, przychody ze sprzedaży w Polsce w latach 2019-2020, szacunkowe przychody ze sprzedaży systemów aluminiowych w Polsce w 2020 roku, szacunkowe udziały w polskim rynku w 2020 roku dostawców systemów aluminiowych, zyski netto dostawców systemów aluminiowych w latach 2019-2020, rentowność sprzedaży netto dostawców systemów aluminiowych w latach 2019-2020.

Rynek szklanych fasad w Polsce 2020. Prognoza 2021 – 2022

Raport powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami 90 przedsiębiorstw związanych z branżą fasad – dostawcami systemów, producentami szyb zespolonych oraz wykonawcami fasad, a także ponad 200 producentami stolarki. Rozmówcy poproszeni zostali o podzielenie się wiedzą na temat całego rynku fasad w Polsce oraz udostępnienie informacji dotyczących sprzedaży własnych firm. Zgromadzone informacje uzupełnione zostały o materiały z innych źródeł, w tym z wywiadowni gospodarczych, raportów giełdowych, prezentacji firm oraz materiałów prasowych.
W raporcie omówiono wyniki branży w latach 2019-2020 oraz zaprezentowano prognozę sprzedaży fasad w latach 2021-2022.

Jak Polacy kupują okna – badanie ścieżek zakupowych klientów indywidualnych

Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna.

Z badania dowiedzą się Państwo m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.

Jak Niemcy kupują okna – badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych

Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna w Niemczech.

Z badania dowiedzą się Państwo m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Niemcy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.