Okna
Rynek okien w Polsce, edycja 2022
Opracowanie powstało w celu dostarczenia producentom, dostawcom oraz firmom dystrybucyjnym, kompleksowych informacji o rozwoju polskiej branży w kraju oraz zagranicą.
W raporcie omówiono wyniki branży okiennej w 2021 roku, zaprezentowano zmiany ceny na rynku na początku 2022 roku i perspektywy na cały 2022 oraz 2023 rok.
Przygotowano także prognozę sprzedaży okien w latach 2022-2023.
Badanie marek: okna, drzwi i bramy, edycja 2022
Każdego roku Polacy kupują kilkanaście milionów okien, drzwi oraz bram. Wybierają spośród setek marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym okna, drzwi i bramy marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.
Analiza segmentowa: dostawcy systemów aluminiowych, edycja 2021
Analizie poddano wyniki sprzedaży kilkunastu aktywnych na polskim rynku dostawców systemów aluminiowych w 2020 roku oraz w latach poprzednich.
W skondensowanej formie zaprezentowano: charakterystykę branży, całkowite przychody ze sprzedaży dostawców profili aluminiowych w latach 2016-2020, przychody ze sprzedaży w Polsce w latach 2019-2020, szacunkowe przychody ze sprzedaży systemów aluminiowych w Polsce w 2020 roku, szacunkowe udziały w polskim rynku w 2020 roku dostawców systemów aluminiowych, zyski netto dostawców systemów aluminiowych w latach 2019-2020, rentowność sprzedaży netto dostawców systemów aluminiowych w latach 2019-2020.
Rynek szklanych fasad w Polsce 2020. Prognoza 2021 – 2022
Raport powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami 90 przedsiębiorstw związanych z branżą fasad – dostawcami systemów, producentami szyb zespolonych oraz wykonawcami fasad, a także ponad 200 producentami stolarki. Rozmówcy poproszeni zostali o podzielenie się wiedzą na temat całego rynku fasad w Polsce oraz udostępnienie informacji dotyczących sprzedaży własnych firm. Zgromadzone informacje uzupełnione zostały o materiały z innych źródeł, w tym z wywiadowni gospodarczych, raportów giełdowych, prezentacji firm oraz materiałów prasowych.
W raporcie omówiono wyniki branży w latach 2019-2020 oraz zaprezentowano prognozę sprzedaży fasad w latach 2021-2022.
Jak Polacy kupują okna – badanie ścieżek zakupowych klientów indywidualnych
Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna.
Z badania dowiedzą się Państwo m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
Jak Niemcy kupują okna – badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych
Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna w Niemczech.
Z badania dowiedzą się Państwo m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Niemcy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
Opinie producentów okien o dostawcach, edycja 2022
Opinie producentów okien o dostawcach, edycja 2022 jest 13. edycją badania, w którym zaprezentowano, jak producenci okien w Polsce
postrzegają dostawców materiałów do produkcji okien. Celem badania jest wskazanie, które elementy współpracy z dostawcami są najistotniejsze dla producentów okien, a także którzy dostawcy najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Ponieważ większość ocenianych aspektów powtórzono w każdej edycji badania, możliwa jest ocena skuteczności działań poszczególnych dostawców poprzez porównanie wyników najnowszej edycji z wynikami z lat poprzednich.
Biuletyny kwartalne okien i drzwi
Zawierają aktualne dane o wielkości produkcji, eksportu i importu okien i drzwi oraz informacje nt. koniunktury na rynku stolarki. Biuletyny publikowane są w ciągu kilku tygodni po zakończeniu każdego kwartału, dzięki czemu zainteresowani na bieżąco mogą śledzić kierunki oraz dynamikę zmian na rynku.