Plusy, minusy #16 – jak Niemcy kupują okna?

Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.

Pierwszy odcinek w 2022 roku przynosi nam odpowiedź na arcyważne pytanie dla polskiej branży stolarki: jak Niemcy kupują okna? Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło badanie, z którego polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup stolarki, skąd czerpią informacje na temat okien i drzwi, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. W tym odcinku uchylamy rąbka tajemnicy i zdradzamy niektóre dane z tego raportu. Będzie to bardzo ciekawy przewodnik po sprzedaży okien i drzwi na rynku niemieckim, który jest kluczowy dla polskiej branży stolarki.

Firmą odcinka jest Hunter Douglas, czyli globalny potentat na rynku osłon. Pod koniec grudnia okazało się, że polski wicelider produkcji w tym sektorze, firma Droma – Sunshade Experts stała się częścią tego holenderskiego giganta (pisaliśmy o tym TUTAJ). Przybliżamy obie firmy, ich wyniki finansowe oraz przekonujemy, jak dużym ruchem na rynku osłon była ta akwizycja.

Skoro to pierwszy odcinek w 2022 roku, warto podsumować rok 2021 w polskim budownictwie. Okazuje się, że można mieć powody do zadowolenia, ponieważ liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, znacząco wzrosła. To dobry prognostyk dla branży stolarki na ten i być może również kolejny rok. O jakich wzrostach mowa i co oznaczają one w praktyce dla polskich producentów okien i drzwi? O tym więcej w podcaście.