Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … Prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna. Sprawdziliśmy m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Niemcy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
Z raportu dowiesz się:
- jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
- w jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
- jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
- jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
- poznasz problemy i silne punkty aktualnych systemów sprzedaży
- poznasz powody rezygnacji z zakupów
- co wpływa na niezadowolenie klientów
- jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
- w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
- gdzie zamieszczać informacje o ofercie
- zweryfikujesz, który z etapów w procesie zakupowym najsłabiej u ciebie funkcjonuje
- co wpływa na przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klienta
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Liczba producentów stolarki otworowej od dziesięciu lat systematyczne maleje. Wiele firmy kończy przygodę z nasza branżą, inne pozostają w niej w charakterze dystrybutorów. Jesteśmy przekonani, że to zjawisko w kolejnych latach nie tylko nie zmieni się, ale nawet przyspieszy. Bardzo wyraźnie dostrzegamy zjawisko, które w zespole CAB nazwaliśmy „branżą dwóch prędkości”. Firmy duże oraz średnie, zwłaszcza te skoncentrowane na eksporcie, rosną w szybkim tempie, podczas gdy małe i mikrofirmy obsługujące głównie rynek polski odnotowują spadki sprzedaży lub kończą działalność.
Zestawienie, które przygotowaliśmy obejmuje blisko 1/4 wszystkich firm działających w branży, ale tych, którzy odpowiadają za 95% produkcji okien, drzwi, bram, osłon i fasad w Polsce.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
to opracowanie Centrum Analiz Branżowych skierowane do producentów, importerów oraz dystrybutorów płytek ceramicznych w Polsce. Autorzy raportu opisują najważniejsze zagadnienia dla polskiej branży płytek ceramicznych w 2020 roku oraz w I półroczu 2021 roku, a także prognozę sprzedaży na rynku krajowym w latach 2021-2022.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Opracowanie prezentuje wyniki branży okienno-drzwiowej w 31 krajach Europy w 2020 roku, a także zmiany cen surowców od stycznia do października 2021 roku.
W raporcie piszemy także o tym:
- jaka była wielkość oraz dynamika produkcji w poszczególnych regionach w ciągu ostatnich pięciu lat,
- jakie udziały w różnych regionach Europy mają okna i drzwi PVC, drewniane, aluminiowe czy stalowe
- jakie wyniki mają największe firmy okienne w Europie
- jakie sią średnie ceny sprzedaży okien w Europie
oraz o wielu innych aspektach tej branży (szczegóły w opisie).
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Raport zawiera m.in. aktualne dane o produkcji drzwi, wielkości i kierunkach eksportu, a także o sprzedaży na rynku krajowym. W opracowaniu zaprezentowano również wyniki wiodących producentów drzwi w Polsce. Jednym z najistotniejszych rozdziałów bieżącej edycji raportu jest omówienie zmian cen drzwi i surowców w I półroczu 2021 roku oraz prognoza sprzedaży drzwi do końca 2022 roku
Ważną częścią raportu są dane na temat rozkładu sprzedaży drzwi w podziale na:
- drewniane (oraz z materiałów drewnopochodnych), stalowe, aluminiowe oraz PVC,
- wewnątrzlokalowe oraz zewnętrzne.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
to najnowsza edycja rocznego raportu Centrum Analiz Branżowych na temat rynku okien w Polsce. Opracowanie powstało w celu dostarczenia producentom okien, dostawcom oraz firmom dystrybucyjnym, kompleksowych informacji o rozwoju polskiej branży w kraju oraz zagranicą.
W raporcie omówiono wyniki branży okiennej w 2020 roku, zmiany cen okien i surowców w I półroczu 2021 roku, zaprezentowano także prognozę sprzedaży okien w latach 2021-2022.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Raport skierowany do managerów związanych z branżą fasad szklanych - wykonawców fasad, ale także dostawców systemów aluminiowych oraz szyb zespolonych itd. W opracowaniu opisano najważniejsze zagadnienia dla polskiej branży fasad w 2020 roku - wielkość rynku, strukturę produktową, najważniejszych wykonawców. Przygotowano także prognozę na lata 2021-2022.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Od pojawienia się potrzeby zakupu płytek ceramicznych aż do wrażeń po zakupie … Prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły płytki. Sprawdziliśmy m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy czym można przekonać do siebie klientów.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Od pojawienia się potrzeby zakupu drzwi aż do wrażeń po zakupie … Prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły drzwi wewnętrzne. Sprawdziliśmy m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Od pojawienia się potrzeby zakupu drzwi aż do wrażeń po zakupie … Prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły drzwi wejściowe. Sprawdziliśmy m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
Z raportu dowiesz się:
- jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
- w jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
- jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
- jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
- poznasz powody rezygnacji z zakupów
- jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
- w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Od pojawienia się potrzeby zakupu okien aż do wrażeń po zakupie … Prześledziliśmy całą ścieżkę decyzyjną osób, które w ostatnim roku kupiły okna. Sprawdziliśmy m.in. z których źródeł informacji o oknach korzystają Polacy, jaką rolę w procesie wyboru odgrywają rodzina, znajomi, sprzedawcy, jak mocny w tej branży jest efekt ROPO, czy dłuższym okresem gwarancyjnym lub atrakcyjnym systemem rozliczenia można przekonać do siebie klientów.
Z raportu dowiesz się:
- jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
- w jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
- jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
- jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
- poznasz problemy i silne punkty aktualnych systemów sprzedaży
- poznasz powody rezygnacji z zakupów
- co wpływa na niezadowolenie klientów
- jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
- w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
- gdzie zamieszczać informacje o ofercie
- zweryfikujesz, który z etapów w procesie zakupowym najsłabiej u ciebie funkcjonuje
- co wpływa na przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klienta
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Raport skierowany do managerów związanych z branżą szyb zespolonych - producentów zespoleń, dostawców szkła, mas uszczelniających, maszyn itp. Autorzy raportu opisują najważniejsze zagadnienia dla polskiej branży szyb zespolonych w 2019 roku oraz w I półroczu 2020 roku - produkcję, eksport, import oraz sprzedaż w Polsce.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
CAB przygotowało zestawienie 400 wiodących producentów okien w Europie. Zestawienie zawiera te firmy, które odpowiadają za około 45% wartości produkcji okien w Europie, a więc producentów nadających kierunek rozwoju branży stolarki okiennej w Europie.
Pracując nad zestawieniem sprawdziliśmy wyniki finansowe kilku tysięcy producentów okien z 36 krajów (w zestawieniu znajdą Państwo firmy z 29 krajów). Lista zawiera producentów z obrotami mieszczącymi się w granicach od 15 do ponad 400 mln EUR.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Centrum Analiz Branżowych przygotowało listę kilkunastu tysięcy salonów okiennych w Europie. Każdy punkt sprzedaży został przez nas zweryfikowany, wszystkie posiadają adresy, zdecydowana większość z nich ma także numery telefonu, adresy e-mail oraz strony internetowe.
![]() |
|
opis zawartości raportu |
Każdego roku tysiące inwestorów indywidualnych w ramach remontu lub budowy kupuje panele oraz deski podłogowe. Polacy wybierają spośród setek marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym podłogi marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
"Biuletyn eksportera mebli" to pierwsze tak rozbudowane opracowanie aktywności polskich przedsiębiorstw z branży meblarskiej na rynkach zagranicznych. W raporcie zawarto dane na temat wielkości (w tonach oraz w EUR) oraz dynamiki eksportu mebli z Polski, w tym do największych odbiorców. Zaprezentowane wyniki eksportowe całej branży meblarskiej, jak również dla poszczególnych segmentów tej branży: mebli tapicerowanych, foteli i krzeseł nietapicerowanych, mebli do salonu i jadalni, mebli sypialnianych, mebli do biur i sklepów, mebli kuchennych, elementów meblowych, materacy, pozostałych mebli.
Zapytaj o bezpłatne wydanie Biuletynu eksportera mebli
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Każdego roku tysiące inwestorów indywidualnych w ramach remontu lub budowy maluje ściany oraz sufity. Polacy wybierają farby spośród wielu marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym farby marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Raport skierowany do firm z branży płytek ceramicznych, które działają lub planują rozpocząć działalność na rynku niemieckim. Autorzy raportu opisują najważniejsze zagadnienia dla niemieckiej branży płytek ceramicznych w 2018 oraz w I półroczu 2019 roku, a także prognozę sprzedaży na rynku krajowym w latach 2019-2020.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Liczba producentów stolarki otworowej od dziesięciu lat systematyczne maleje. Wiele firmy kończy przygodę z nasza branżą, inne pozostają w niej w charakterze dystrybutorów. Jesteśmy przekonani, że to zjawisko w kolejnych latach nie tylko nie zmieni się, ale nawet przyspieszy. Bardzo wyraźnie dostrzegamy zjawisko, które w zespole CAB nazwaliśmy „branżą dwóch prędkości”. Firmy duże oraz średnie, zwłaszcza te skoncentrowane na eksporcie, rosną w szybkim tempie, podczas gdy małe i mikrofirmy obsługujące głównie rynek polski odnotowują spadki sprzedaży lub kończą działalność.
Zestawienie, które przygotowaliśmy obejmuje blisko 1/4 wszystkich firm działających w branży, ale tych, którzy odpowiadają za 95% produkcji okien, drzwi, bram, osłon i fasad w Polsce.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Głównymi celami badania wśród szefów ekip montażowych oraz właścicieli salonów okiennych było:
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Opinie producentów okien o dostawcach /edycja 2020/ to już dwunaste wydanie badania w gronie producentów okien na temat współpracy z dostawcami okuć, szyb oraz profili z tworzyw sztucznych, a także siódme wydanie badania uwzględniające również oceny dostawców profili aluminiowych. Badanie, które miało charakter wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI), zostało przeprowadzone wśród 150 producentów okien w Polsce.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
zawierają aktualne dane o wielkości produkcji, eksportu i importu okien i drzwi oraz informacje nt. koniunktury na rynku stolarki. Biuletyny publikowane są w ciągu kilku tygodni po zakończeniu każdego kwartału, dzięki czemu zainteresowani na bieżąco mogą śledzić kierunki oraz dynamikę zmian na rynku.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Raporty zawierają infromacje o wartości oraz wielkości produkcji i sprzedaży płytek ceramicznych na Węgrzech oraz w Rumunii, udział importu w sprzedaży na tych rynkach, charakterystykę producentów, aktywność eksportową itp.
Każdego roku Polacy kupują kilkanaście milionów okien, drzwi oraz bram. Wybierają spośród setek marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym okna oraz drzwi marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
Paving market in Poland, edition 2021
Raport zawiera infromacje o wartości oraz wielkości produkcji i sprzedaży kostki brukowej w Polsce, podział rynku na kostę standardową oraz premium, a także wyniki i udziały w rynku wiodących producentów. W opracowaniu przedstawiono także prognozę sprzedaży kostki w latach 2021-2022.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |
to raport skierowany do marketingowców, PR-owców oraz szefów produktu odpowiedzialnych za promocję produktów oraz usług w branży stolarki otworowej.
Opracowanie jest narzędziem pomocnym w najefektywniejszym wykorzystaniu środków finansowych oraz nakładów pracy na działania promocyjne. W trakcie badania zapytano zarządzających firmami produkującymi stolarkę o to, które branżowe media znają, regularnie czytają oraz które oceniają najlepiej. Zbadano również, czy managerowie firm korzystają z mediów społecznościowych w celach zawodowych.
Raport został przygotowany przez agencję KF Cati na zlecenie Centrum Analiz Branżowych.
![]() |
opis zawartości raportu |
Około połowy inwestorów indywidualnych w ramach remontu lub budowy kupuje płytki ceramiczne oraz ceramikę sanitarną. Polacy wybierają spośród setek marek tych produktów. Jakie marki znają, które wybierają i czy chętnie polecają innym płytki, umywalki, miski WC czy wanny marek, które sami kupili? Spytaliśmy o to samych inwestorów indywidualnych, tj. osoby, które budowały dom lub robiły remont „własnego M”.
![]() |
![]() |
opis zawartości raportu | formularz zamówienia |